Lollandsbanen-privat.dk - Blandet LJ Materiel
 

 

 

 TILBAGE TIL TOGGALLERI
           
  Blandet materiele fra Lollandsbanen  
         
  LJ vogne.

LJ P73, købt i 1969 fra DSB Litra Bg
LJ B74, købt i 1969 fra DSB Litra Bg
LJ P75, købt i 1969 fra DSB Litra Bg
LJ B76, købt i 1977 fra DSB Litra Bg
LJ P77, købt i 1977 fra DSB Litra Bg
LJ B78, købt i 1982 fra DSB Litra Bg.
LJ B79, købt i 1982 fra DSB Litra Bg.

Man brugte dem sammen med en LJ MX til 1993.

LJ EV kedelvogne 92, 93 og 96.
LJ EV 62 var en ombygget 2-akslet personvogn 1966.

Kedelvogne som de brugte til at lave varme i vognene .
Der var oprindelig 3 kedelvogne, den ene er hugget op ved Museumsbanen, tror det var i midten af halvfemserne. Listermotoren er den som nu står i EC65. den anden kedelvogn røg vistnok til Amagerbaneklubben.
Årsagen til ophugningen var boggierne var tiltænkt til BC18, men sådan gik det aldrig. Tror faktisk de eksisterer endnu i et af brombærkrattene ved remisen.
og de dersens kedelvogne kaldtes i "gamle dage" for "knallertvogne" ...
synes også det er meget skægt at knallerten er bevaret som elværk i EC65.

LJ Ev 92. Vognkassen blev solgt til entreprenør Viggo Rasmussen og opsat som redskabsskur på Stormarks Allé.
Pak- og kedelvogn Ev 92 og 93 var i drift indtil LJ købte Ev 94 i 1984.

 
  LJ Ev 92 og en værkstedsvogn i Maribo.19/8 1981.

© Hans Stückler.

LJ Ev 93 og en tidligerer Cl-vogn i Nakskov.8/7 1982.

© Hans Stückler.

 
  LJ P76 i Nakskov.8/7 1982.

© Hans Stückler.

LJ 77 i Maribo.20/6 1992.

© Hans Stückler.

 
  LJ Ev 92 holder i Nakskov.8/7 1982.

© Hans Stückler.

LJ 79 i Nakskov.20/6 1992.

© Hans Stückler.

 
  LJ M12.

Jung-traktoren LJ M12
Diesellokomotiv - Jung type R30C
M 12 (12745)
årg. 1957, 225 hk v. 1.100 o/min (H), 60 km/t.

Museumsbanen fik den i gave til deres 50 års Jubilæum 2012. Den er hos Museumsbanen 30/11 2012.

 
  LJ M12 holder i spor 4 på Nakskov Station.22/11 2012.

© Jan Pedersen.

LJ M12 holder i spor 4 på Nakskov Station.22/11 2012.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M12 holder i spor 4 på Nakskov Station.22/11 2012.

© Jan Pedersen.

LJ M12 holder i spor 4 på Nakskov Station.22/11 2012.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M12 holder i spor 4 på Nakskov Station.22/11 2012.

© Jan Pedersen.

LJ M12 holder i spor 4 på Nakskov Station.22/11 2012.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M12 holder i spor 4 på Nakskov Station.22/11 2012.

© Jan Pedersen.

LJ M12 holder i spor 4 på Nakskov Station.22/11 2012.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M12 holder i spor 4 på Nakskov Station.22/11 2012.

© Jan Pedersen.

LJ M12 holder i spor 4 på Nakskov Station.22/11 2012.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M12 i Nakskov 1986.

© John Hansen.

LJ M12 i Nakskov.90'erne.

© Vido Hribar.

 
  LJ M12 i Nakskov.90'erne.

© Vido Hribar.

Rangerlok LJ M12 +2 godsvogne i Nakskov.16/2 1982.

© Kurt G. Rasmussen.

 
  LJ M12 holder uden for remisen i Nakskov.11/1 2007.

© Jan Pedersen.

LJ M12 holder uden for remisen i Nakskov.11/1 2007.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M12 holder uden for remisen i Nakskov.31/12 2006.

© Jan Pedersen.

LJ M12 holder uden for remisen i Nakskov.31/12 2006.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M12.

© Jan Pedersen.

LJ M12 i Remisen i Nakskov.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M12 rangerer i Nakskov.2004.

© Anders Madsen.

LJ M12 koplet sammen med IC2 i Nakskov.2003.

© Anders Madsen.

 
  LJ M12 sammen med IC2 i Nakskov.2003.

© Anders Madsen.

LJ M12 henter 2 vogne med sukkerprodukter på Nakskov sukkerfabrik 2001.

© Anders Madsen.

 
  LJ M12 mod Vestas i Nakskov.17/4 2000.

© Allan Støvring Nielsen.

LJ M 12 og M 16 rangerer i Nakskov.17/10 1994.

© Ole Chr.M.Plum.

 
  LJ M32.

Det er et danskbygget Lokomotivet er fra 1952.
Lokomotiver af denne serie fik også hurtigt kælenavnet "Marcipanbrød", har indtil nu kun været i kommerciel drift, fordi at Contec købte det af Lollandsbanen i 2008, hvor det havde været i drift siden leveringen for nu 60 år siden.
Lokomotivet fik i 1983/84 to nye motorer ilagt og er siden med andre fornyelser i ganske fin form.

 
  LJ M32 ved værkstedet i Nakskov.30/3 2008.

© Jan Pedersen.
LJ M32 med Museumsvogne holder i spor 3 på Nakskov Station.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M32 med Museumsvogne holder i spor 3 på Nakskov Station.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

LJ M32 med Museumsvogne holder i spor 3 på Nakskov Station.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M32 med Museumsvogne holder i spor 3 på Nakskov Station.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

LJ M32 med Museumsvogne i Nakskov.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M32 i Nakskov.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

LJ M32 i Nakskov.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M32 på drejeskiven i Nakskov.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

LJ M32 på drejeskiven i Nakskov.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M32 ved remisen i Nakskov.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

LJ M32 ved remisen i Nakskov.15/10 2007.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M32 ved værkstedet i Nakskov.

© Jan Pedersen.

LJ M32 i Nakskov.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M32 i Nakskov.

© Jan Pedersen.

LJ M32 ved Nakskov Station.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M32 venter på afgang i spor 2 fra Nakskov Station,til højre ses Ib Andersen/Lollandsbanen.

© Jan Pedersen.

LJ M32 i Remisen i Nakskov. I 1983 var M32 i Århus på Frichs for at få monteret 2 nye dieselmotorer type. 3 185 ACUS

© Jan Pedersen.

 
  LJ M32.

© Jan Pedersen.

LJ M32 på drejeskiven i Nakskov.

© Anders Madsen.

 
  LJ M32 på drejeskiven i Nakskov.

© Anders Madsen.

LJ M32 ved remisen i Nakskov.

© Anders Madsen.

 
  MX 1033 og LJ M32 i Nakskov 1989.

© Steen Larsen.

LJ M32 i Nakskov 1989.

© Steen Larsen.

 
  LJ M14.

TKVJ M2 blev kaldt for"Degerfors Uhyret" Maskinen kom fra Sverige til TKVJ i 1963 og i 1970 blev den solgt til Lollandsbanen hvor den hed M14. Blev solgt 17/4 2007 til en Tysk veteranklub.

 
  LJ M14 i Nakskov.17/4 2007.

© Jan Pedersen.

LJ M14 i Nakskov.17/4 2007.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M14 ved overkørelsen på Maribovej i Nakskov.17/4 2007.

© Jan Pedersen.

LJ M14 på drejeskiven i Nakskov.17/4 2007.

© Anders Madsen.

 
  Lokomotivet undersøges.17/4 2007.

© Anders Madsen.

LJ M14 ved værkstedet.17/4 2007.

© Anders Madsen.

 
  LJ M14 i Nakskov.17/4 2007.

© Anders Madsen.

LJ M14 ved Nakskov Station.17/4 2007.

© Anders Madsen.

 
  LJ M14 kører for sidste gang på LJ.17/4 2007.

© Anders Madsen.

LJ M14 i Rødby Færge.17/4 2007.

© Anders Madsen.

 
  LJ M14 i Rødby Færge.17/4 2007.

© Anders Madsen.

Maskinen forlader Danmark.17/4 2007.

© Anders Madsen.

 
  LJ M14 + MBJ Uc 2 i Nakskov ved dieseltræfdagen på Museumsbanen.1/6-2003.

© Erik Nikolaisen.

LJ M14 + MBJ Uc 2 i Søllested ved dieseltræfdagen på Museumsbanen.1/6-2003.

© Erik Nikolaisen.

 
  LJ M14 + MBJ Uc 2 med LJ M32 + MTJ Tb 222 i baggrunden. Søllested Station.1/6-2003.

© Erik Nikolaisen.

LJ M14 på Søllested Station ved dieseltræfdagen på Museumsbanen.1/6-2003.

© Erik Nikolaisen.

 
  Lollandsbanens Køf

Navnet er ændret til Regionstog.

 
  LJ M8 i Nakskov.27/5 2008.

© Jan Pedersen.

LJ M8 med LJ SB1 i Nakskov.28/5 2008.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M8 med LJ SB1 i Nakskov.28/5 2008.

© Jan Pedersen.

LJ M16, LJ S1, LJ M8 i Maribo.8/1 2008.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M16, LJ S1, LJ M8 i Maribo.8/1 2008.

© Jan Pedersen.

LJ M8 med fladvogn med traktor på, ud og beskære. De afventer grønt signal ved Ryde Station.6/2 2007.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M17 holder uden for remisen i Nakskov.4/5 2007.

© Jan Pedersen.

LJ M17 holder uden for remisen i Nakskov.4/5 2007.

© Jan Pedersen.

 
  LJ M16 med LJ SB1 og LJ MT 3 ved Skolevej i Nakskov.7/5 2006.

© Jan Pedersen.

LJ M16 med LJ SB1 og LJ MT 3 ved Skolevej i Nakskov.7/5 2006.

© Jan Pedersen.

 

 

                             

 
 Copyright © 2005 Lollandsbanen-privat.dk Design: Martin Christensen Ses bedst i: Internet Explorer 1024 x768